LILLAGUMMAN

Publicerat 2010-11-17, 00:29:25
Det mest nedvärderade som finns är när någon tilltalar mig på ett sätt som "lilla du" eller "lilla gumman".
- Som om man skulle vara helt IQ-befriad bara för att man är blond och yngre än personen i fråga.

Hade två riktiga idiot-kunder idag om man får säga så. Ja det får jag. De förtjänar det!
Jag brukar kunna svälja det mesta men ibland så orkar man faktiskt inte stå där och ta emot skit. Vi är faktiskt också människor!


Kund 1.
Han ställer på kö igen efter att ha handlat av mig redan. Jag ser honom i ögonvrån i kön där han står o i princip laddar upp för att skälla ut mig. Under tiden han står där parerar han mellan att sätta på och ta av sig sina glasögon, när han väl sätter på sig dem så sätter han dem sådär långt ut på nästippen ni vet, för o verka lite viktigt liksom samtidigt som han står och stirrar på kvittot (som att det skulle ändra siffror när han stirrat i 3 minuter redan). Väl framme slänger han kvittot i ansiktet på mig och skriker ut "DU, du har slagit in 2 julmust för vardera 11,90 när de ska kosta 2 för 10:-. Nu ska du ta och ge mig tillbaka exakt 14 kronor, och det är nu!!" till mitt försvar har jag precis gått förbi skylten där det står att detta pris gäller "endast för självskanningskunder" med stor text. Jag säger med bestämd fast ändå vän ton motsvarande hans skrikande "Jag kan tyvärr inte ge dig 14 kronor tillbaka för att detta erbjudande gäller endast självskanningskunder, men jag kan göra en retur så tar jag tillbaka varorna, så får du alla dina pengar tillbaka" då blir han oxtokig och skriker ännu högre som om jag skulle vara döv och dum i huvudet vilket jag märker att han tänker "DE STÅR DET FAAAAN INTE PÅ SKYLTEN", så rycker han kvittot ut handen på mig, ger mig arga blicken och springer in i butiken igen för att kunna skrika åt mig ännu mer när han kommer tillbaka. - Han kom aldrig tillbaka. Den idioten. Mitt hånleénde sitter fortfarande i.


Kund 2.
En kvinna kommer med bestämda steg fram till mig när jag står i självskanningen. Hon vill registrera sitt kort så hon ska kunna självskanna. Hennes ICA-kort måste hon ha hoppat på och torkat sig röven med eftersom det såg ut som det gjorde. Då förklarar jag sött o gulligt sådär som bara vi tjejer kan att hon inte kommer kunna dra detta kort i kortläsaren eftersom jag kan inte lägga in kortet i datorn pga att siffrorna inte syns på kortet plus att kortet är helt snett. Då höjer hon rösten och säger "JA MEN JAG VILL BARA HA DET GJORT SÅ JAG KAN SKANNA NÄSTA GÅNG ! " Jag förklarar återigen vad jag precis förklarat, det går liksom inte, jag är ingen magiker. Jag säger "Innan jag kan lägga in ditt kort måste du ringa till ICA's kundservice och be om ett nytt kort, sen kan jag lägga in det åt dig" då slänger hon ur sig "Men herregud, LILLA GUMMAN, vad är det du inte förstår ! " I det här läget kan ni tänka er att jag skulle kunna slänga ur mig de fulaste orden man kan tänka sig. Men jag är så jävla proffsig så jag säger vänligt men bestämt att det är nog bättre att hon handlar på vanligt sätt eller helt enkelt beställer nytt kort så kan jag hjälpa henne nästa gång. -Inget svar. Hon vänder istället ryggen mot mig och börjar gå bortåt med samma bestämda steg hon äntrade med . Jag fnissar lite förtjust i mig själv då jag fortfarande har hennes ICA-kort i handen. Jag ropar när hon kommit en bit bort "Du får ju inte glömma ditt ICA-kort" - Hennes ansikte fylldes av rodnad och skamset ändrade hon sina bestämda steg till de fjösigaste stegen jag sett.

Ibland mår man så bra av att ha rätt.

Andra sidan jordklotet - Ja tack!

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha vilket härligt inlägg, skratta så tårarna spruta... heja heja!! /Madde

2010-11-17 @ 07:46:17
URL: http://maddele.blogg.se/
Postat av: emelie

håller med om att det låter sjukt nervärderande att bli tilltalad som "lilla gumman!"..

2010-11-17 @ 09:21:40
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: sandra

haha alltså ibland undrar man verkligen hur folk mår ?! ser rött för 14 kronor... de måste ju skämmas nått fruktansvärt när de sätter sig i bilen/kommer hem och har lugnat ner sig. att det är så svårt att hålla sig lugn och trevlig alltså. håller med om det med lilla gumman också GAH, det är så jäkla nedvärderande, de kan lika gärna säga men är du dum i huvudet och helt efterbliven lilla blondie till en, det är ju det de tänker.

2010-11-17 @ 10:00:20
URL: http://peaks.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ååååååååååååååååååååååh jag blir tokig bara jag läser det!! Stackars dig, och mig. Vi förtjänar semester!

2010-11-17 @ 20:34:29
URL: http://blogg.aftonbladet.se/16879
Postat av: bella

PRECIS den diskussionen hade jag med några på jobbet häromdagen, i Måndags tom.. Just det där "lilla du" som en kund sa till mig.. Jag var GALEN efter att jag hade uppfört mig som jag ska haha.. En del människor hittade väl sina hjärnceller i ett flingpaket..

2010-11-17 @ 21:58:35
URL: http://issies.blogg.se/
Postat av: Jonna

Exakt sådant här som påminner mig om varför jag inte saknar Ica speciellt mycket.. :) fortsätt så här! KRAM

2010-11-24 @ 00:41:53
URL: http://jonnabroems.blogg.se/
Postat av: Brökorg

Detta vara fan sjukt rolig läsning, haha!:D

2010-11-24 @ 09:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0