Akryl naglar. Steg-för-steg

Publicerat 2010-07-20, 23:08:38


1. Rugga upp din egna nagel försiktigt. Detta är endast för att den feta ytan på nageln ska försvinna - tippen fäster bättre.


2. Välj ut rätt storlek på tipparna - hellre lite för stor än för liten.
Fila ner kanten på tippen före så slipper du fila så mkt när tippen sitter på nageln.


3. Klipp rätt längd med en sådan här sax så spricker inte nageln.


4. Fila bort kanten som blir mellan tippen och nageln - fila endast på tippen, inte på din egna nagel. 
Använd därefter Nailcleaner för att ta bort den feta ytan och fildamm.


5. Då var det dags att bygga med materialet. Du behöver en bra pensel, akrylvätska (i koppen), vitt och rosa akryl-pulver.


6. Doppa penseln i koppen - därefter ner i akrylpulvret, börja med det vita och forma till en kula och gör smiley'n,
gör precis likadant fast doppa i det rosa, lägg därefter på det rosa i nagelbädden.
Det är det här som är kruxet, men med övning, övning, övning så går allt, ge er inte.


7. Nu är jag färdig med materialet, torka av det kletiga hinnan med Nailcleaner, fila därefter en fin form på nageln.
Börja med den grova filen.

8. Putsblock - putsa till en jämn nagel.


9. Stryk på olja vid nagelbanden och jobba upp oljan på nageln.
Jobba därefter upp en glansig yta på nageln med hjälp av en glansfil.


10. Tvätta händerna. Stryk på Base-Coat, låt torka.
.

11. Stryk på Top-Coat.


12. Färdigt.


(Jag har inte gått någon utbildning inom detta, utan jag är självlärd. Jag säger inte att det är såhär man ska göra, utan detta är hur JAG gör)


Hoppas ni testar själva hemma :)





Kommentarer
Postat av: malin

gud va fint det blev:) vart köper man tillbehör till sånt här?

2010-07-20 @ 23:12:51
URL: http://troddedu.blogg.se/
Postat av: malin

yes, tror jag hitta en sida som verkar okej:) thanks!

2010-07-21 @ 13:50:10
URL: http://troddedu.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det blev jätte fint, att du gjort själv utan nån hjälp är ju häftigt, håller de bra?::)

2010-11-12 @ 20:50:07
Postat av: anny

Superfint!! Jätebra berskrivet har suttit o letat efter en så jag kan prova själv, nu ska jag beställa hem grejer :)

2011-12-01 @ 13:32:13
Postat av: LINDSHE - svart bälte i shopping! -

sjuukt fint! :D men har lite frågor...



1. Jag tycker att den där akrylvätskan stinker och får lite ont i lungorna när jag användr den. Gör din det med?



2. Hur gör man med penseln sen när man e klar? Jag visste inte hur ,man skulle göra så min akrylvätska plus pulver har stelnat på min pensel om en liten klump. hur får jag bort det? :)



3. Vart köper du dina saker ifrån :)?



kram!

2011-12-09 @ 17:38:59
URL: http://lindshe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0