Hård dag.

Publicerat 2010-01-31, 23:48:00


Några posebilder såhär den sena söndagskvällen.
Har jobbat kväll och är nu pigg som en lärka. Går liksom inte att varva ner när man jobbar sent.

Idag har jag varit med om något fruktansvärt.. 2 gånger tillochmed när jag tänker efter.
Först när jag vaknade imorse så var det, jag lovar, minusgrader inne i huset, då hade våra 3 värmegrejer (som förser hela huset med värme) lagt av.
Jahapp, vad gör vi nu då. Ringer till Pappa i Thailand.. Han säger att vi ska elda i våran bras-kamin.
När de åkte så stängde de spjället o massa annat skit, så vi är tvugna o fixa de. Sagt o gjort.
Måste stå med hårfön o blåsa i 20 minuter för att det inte ska ryka in. Men tänder på, och inte en rökgnutta går upp i skorstenen.
Så, ja. Vi hade all rök i hela huset. Tjock vit rök som aldrig försvinner.
Jaha, tänkte vi..... Vad gör vi nu.. Måste ju vädra huset.. 20 minus ute och måste fixa korsdrag..
Tillslut slutar det ryka in.. Fyfan! Inte en av mina bästa mornar kan jag tala om.. Sen var jag tvungen att åka till jobbet.. Stinkande av röklukt.

Nr2. När jag skulle åka hem från jobbet höll jag på att bli påkörd.. Han var säkert 2 cm ifrån mig.. Det var sjukt läskigt!

Nu ska jag lägga mig i sängen o kolla om det finns någon mysig film på Voddler.
Ledig imorn.. Skönt!
Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0